maanantai 22. kesäkuuta 2015

Sähköhuolia ja pientä remonttia

Maanantai alkoi surullisesti, Caponord ei käynnistynyt. Startti pyöritti, mutta muuta ei tapahtunut, pakoputken päässä ei tuoksunut bensalle. Pienen testailun jälkeen huomasin ettei bensapumppu surrannut. Siispä etsin bensapumpun releen, joka löytyy penkin alta, penkkiä irrottaessani kuulin releen räpeltävän omiaan. Räpellys loppui hyvin pian, mittasin kaikki releet ja ne vaikuttivat ehjiltä, mutta releille ei näyttänyt tulevan jännitettä. Tämä huomio johti vian jäljille, aloin purkaa johtosarjaa näkyville ja seurata punavalkoista johtoa. Vedin johtoa näkyville kun se vain käteeni ja oli märkä.
Vesi oli uinut johtosarjan suojakuoren sisälle takapyörän kotelosta, pahaksi onneksi suojakuoren sisällä on kaksi huonosti suojattua liitosta, toisen kautta tulee sähköt käytännössä kaikelle elektroniikalle ja toinen maadoittaa kaikki takapäässä olevat sähkövermeet. Tinasin johdonpäät yhteen ja laitoin päälle liimakutistesukan, jos se nyt edes muutaman vuoden menisi...

Remontoin samaan kasaan vielä takajarrusatulankin.

Katkennut johto.

Katkennut johto ja sen toinen pää.

Kupari kestää huonosti vettä.

Suojakuoressa oli pari desiä turkoosia vettä.

Maadoituspiste.

Uudet liitokset.

Pyörää piti hieman purkaa ennen vian löytymistä.

Tältä se näytti.

Halkaistuna.

Sisältä löytyi kivaa ruskeaa hilettä.

Puhdistettuna.

Koottu puoliska.

Koottu satula.

Valmis asennettavaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti